Köp- och leveransvillkor

Företagsinformation

Blomsteraffär- Wasaflorist – Kukkakauppa

Handelesplanaden 24

65100 Vasa

FO-nummer 1415466-8

 

Betalning

I Wasaflorist webshop betalar du enkelt och säkert. De kort du kan betala med är Visa, Mastercard, American express och det tillkommer självklart inga extra kortavgifter.

Alla priser innehåller moms 24% eller sötsaker 14%.

 

Leverans

Hemkörning

Blommorna packas alltid så att kvaliteten behålls. Leveransavgift: 15,00€


Leveranser

Beställningar som är gjorda i webshoppen vardagar före kl 12, hinner levereras under samma dag. Lördagar bör beställningar göras före kl 11, om man vill ha leveransen under lördagen. Söndagar har vi inga leveranser. Säsonger meddelar vi skillt när det är möjligt. Leveranserna sker mellan kl 9-18. Ifall det uppstår problem med leverans kan vi kontakta avsändaren. Vi rår inte för adresser som är fel eller telefonnummer.


Företagskunder

Till företag levererar vi vardagar och varorna bärs in till entré/reception. Notera att någon behöver finnas på plats för att kunna öppna och ta emot leveransen. Specifik leveransinformation får du i samband med att du gör din beställning.


Leveransadress och ofullständiga/felaktiga leveransuppgifter

Vi levererar till den adress du anger i beställningen. Om adressen har portkod behöver den anges vid beställningen.

Om vi inte kan nå trapphuset/receptionen kommer transportören att ringa till det telefonnummer som angavs vid beställningen. Var därför noga med att bevaka din telefon under den tid vi har meddelat att leveransen kommer att ske. Får transportören inte tag på dig och leverans inte kan ske på grund av ofullständig eller felaktig adressuppgift blir du kontaktad från blomsteraffären. Du kan då välja att få leveransen levererad igen på ett nytt datum mot ny fraktavgift, eller att hämta leveransen från blomsteraffären.

 

Avgifter

Om produkter och sortiment

Vi reserverar oss mot eventuella fel, leveransförseningar, slutsålda varor och att prisändringar kan förekomma.

 För levande växter är det av naturliga skäl inte möjligt att visa en bild på varje unik växt på webshoppen, utan bilden visar ett typiskt exemplar av växtsorten. Varje växt är unik kan det finnas skillnader i utseende och höjd och bredd kan avvika. Du kan känna dig trygg med att när vi gör din beställning väljer vi det bästa exemplaret av den växt eller blomma du har beställt.

Vi försöker hålla oss till att produkterna motsvarar dom som ses på bilderna, undantag t.ex `Floristen binder en bukett av säsongens blommor i rosa toner` då är bilden riktgivande i färg.

Om inte annat anges säljs växter och blommor utan vas eller ytterkruka.

 

Transportgaranti när du handlat på nätet

När vi skickar blommor, växter och annat levande till dig lägger vi stor vikt vid hur de förpackas. Vår personal slår in växterna i skyddande material. Vi är noga med att de hanteras varsamt och att bilarna håller rätt temperatur. Skulle du uppleva att någon blomma eller växt har tagit skada på väg till dig ber vi dig kontakta oss  direkt när du tagit emot leveransen.

 

Reklamationer när du har handlat på nätet

Vill du reklamera något du har köpt på nätet, kan du ta med dig varan och beställningsbekräftelsen till vår blomsteraffär. Det går också bra att kontakta oss via e-post. Skriv ditt beställningsnummer i mailet, bifoga en tydlig bild på skadan och beskriv varför du vill reklamera produkten.

 

Tvister

Skulle vi mot förmodan inte komma överens i en tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens, ARN rekommendationer.

 

Garanti

Vi använder oss endast av första och extra klassens produkter. Ifall ni tar emot produkter och märker att det är kvalitétsfel, bör ni kontakta oss omedelbart eller senast ett dygn från att ni mottagit produkten. Produkten bör fås tillbaka till blombutiken eller att ni fotograferar och sänder bilder per e-post wasaflorist@outlook.com eller skickar via telefon nr. 0102792800.